BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at sikre understøttelse af universitets strategi og ledelsesgrundlag bl.a. via sekretariatsbetjening af universitetets Hovedsamarbejdsudvalg (HSU) og Personalepolitisk udvalg (PPU)? Kan du tage ansvar for dine egne juridiske områder? Så er det dig vi står og mangler. Vi søger en juridisk sagsbehandler til et barselsvikariat på fuld tid fra den 1. august 2023 eller snarest herefter (13 måneder i alt).
Hvad er vi i HR Jura?
Du bliver en del af vores HR Jura-team, hvor vi lægger vægt på samarbejde, nysgerrighed og villighed til at gå de ekstra skridt for at levere den gode service til vores samarbejdspartnere. Vi er et team bestående af medarbejdere, som løser opgaver indenfor det personalejuridiske og overenskomstmæssige område.
Som team er det af afgørende betydning, at vi hurtigt og kompetent kan indtage og omstille os i forhold til nye opgaver, så det er vigtigt, at du har mod på, at opgaverne kan komme ad hoc, og at din hverdag er præget af perioder med travlhed og mange bolde i luften. Endelig er vi optagede af, at opgaverne skal kunne skifte hænder, så såvel opgaver og teamets medarbejdere hele tiden udvikler sig. Fleksibilitet og åbenhed er dermed en forudsætning for, at du vil trives hos os i HR-afdelingen.
Hvilke opgaver skal du arbejde med?
Du vil få dine egne ansvarsområder, men du vil også opleve, at vi arbejder tæt sammen på tværs af faglige og organisatoriske skel. Du vil indgå i den daglige dialog med ledelsen, øvrige HR-medarbejdere, samarbejdspartnere i organisationen samt eksterne netværk, hvor vidensdeling og tæt samarbejde er afgørende. Det er derfor vigtigt, at du har lyst til både at dele og selv søge viden hos andre samtidig med, at du skal kunne agere selvstændigt.
Du får ansvaret for din egen portefølje af opgaver, herunder:
- Ferieområdet, TR-området og samarbejdsorganisationen på hele universitetet
- Sekretariatsbetjening af AAU’s Hovedsamarbejdsudvalg, hvor du vil indgå i samarbejde og koordinering med rektor
- Sekretariatsbetjening af AAU’s Personalepolitiske udvalg, hvor du vil indgå i samarbejde og koordinering med vicedirektør for HR
- Udarbejdelse af sagsfremstillinger og skriftlige oplæg til universitetets ledelse, styregrupper, m.fl.
- Udformning af vejledninger, procedurer og regler
- Formidling af regler og lovgivning med indsigt i og forståelse for organisationens behov
Yderligere vil der sagtens kunne komme opgaver ind, som understøtter de juridiske processer og øvrige opgaver, som teamet samlet set løser.
Vores ønsker og forventninger til dig
Du behøver ikke have erfaring med alle de nævnte opgaver, men vi leder efter en barselsvikar, hvis kompetencer, interesser og erfaring matcher flere af dem.
Vi vil lægge vægt på, at du har en samfundsvidenskabelig lang videregående uddannelse, f.eks. cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende.
Det er en fordel, men absolut ikke en forudsætning at have erfaring fra universitets- og uddannelsessektoren, ligesom vi vægter, at du har et godt kendskab til det at arbejde med HR og HR-processer.
Det er afgørende, at du har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner, samt at du evner at have gang i flere projekter og opgaver samtidigt i en hverdag, der er spændende og ikke altid forudsigelig.
Vores forventninger er desuden, at du:
- har en selvstændig og initiativrig tilgang til dine arbejdsopgaver
- arbejder struktureret og proaktivt og får fulgt dine opgaver til dørs på en kvalitetsbevidst og serviceminded facon
- har en imødekommende og positiv tilgang til det at yde administrativ service, og søger løsninger fremfor ja/nej-svar
- er analytisk stærk og kan præsentere en sag tydeligt og med essensen for øje
- er åben og har lyst til at bidrage til vores stærke kollegiale fællesskab, fagligt såvel som socialt.
Vil du vide mere?
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Chef for HR Jura Emil Kvist Enggaard 9940 9568, mail eken@adm.aau.dk.
Vi skal modtage din ansøgning senest den 18. juni 2023.
Første samtaler afholder vi den 22. juni 2023 og eventuel anden samtaler den 27. juni 2023. Imellem de to samtaler vil vi eventuelt benytte os af en personlighedstest og/eller en forberedende opgave.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt og til besættelse i perioden 1. august 2023 – 31. august 2024 med mulighed for forlængelse.
Ansættelse og aflønning iht. overenskomst for akademikere i Staten. Der ydes rådighedstillæg til stillingen. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.
Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.
AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Universitet, FRB7K, Fredrik Bajers Vej, 9220 Aalborg Øst
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.stillinger.aau.dk/teknisk-administrative-stillinger/vis-stilling?vacancyId=1210969
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844207