AALBORG UNIVERSITET SØGER EN HR-MEDARBEJDER MED FLAIR FOR PROCESSER OG DIGITALISERING (BARSELSVIKARIAT)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle brugen af og understøttelsen af vores HR-data og HR-systemer, så det fulde potentiale kan foldes ud? Synes du, at det er spændende at arbejde med udvikling af brugervenlige processer på HR-området og har du lyst til, og måske også erfaring med, at indgå i et samarbejde med dedikerede kollegaer og samarbejdspartnere, så det giver størst mulig mening for brugerne og organisationen? Så har vi jobbet til dig.
Vi er på udkig efter en proces- og digitalt interesseret kollega til vores HR Digitaliseringsteam i HR-afdelingen, der har lyst til at sætte sin faglighed og nysgerrighed i spil sammen med et team af dygtige og engagerede kollegaer. Der er tale om et barselsvikariat med start den 1. august 2023 eller snarest herefter (13 måneder, med mulighed for forlængelse) på 37 timer ugentligt.

Stillingsbeskrivelse

Hvem er vi?

I HR er vi 55 engagerede medarbejdere som bygget op som en teambaseret organisation præget af samarbejde, stærke og kendte værdikæder, høj faglighed og et sundt og bæredygtigt arbejdsmiljø. Vi er organiseret i seks faglige teams og vi er optaget af at spille hinanden bedst mulige med de forskellige fagligheder og opgaver vi løser. Vi har fokus på, at organisationen får kompetent, smidig og løsningsorienteret rådgivning og sparring samt HR-ydelser af højeste kvalitet. Vi arbejder på at skabe stærke HR værdikæder og processer gennem gode relationer og tætte samarbejder med vores kollegaer og samarbejdspartnerne på tværs af AAU. Samtidig har vi blikket rettet mod hinanden og værner om en arbejdskultur med plads til at være hele mennesker, der skal kunne udfolde deres potentiale og være inkluderet i et godt kollegaskab.

Du bliver derfor en del af et stærkt HR‐fagligt fællesskab, der sætter en ære i at være til for universitetets kerneopgaver, forskning og uddannelse.

Du kan læse mere om HR-afdelingen her.   

Hvad tilbyder vi i HR Digitalisering?

Du bliver en del af teamet HR Digitalisering, hvor du bliver kollega til dygtige medarbejdere, som medvirker til at optimere, drifte og vedligeholde vores HR-data og HR-systemer. Herunder indgår bl.a. at levere dataunderstøttelse af en lang række processer og at foretager forskellige HR-dataudtræk, bl.a. universitetets sygefraværsstatistik og data til de årlige lønforhandlinger.  Teamet understøtter opgaver og processer på tværs af hele HR-afdelingen og er i høj grad også samarbejdspartnere til den øvrige organisation, i særdeleshed IT-afdelingen (ITS), og har mange samarbejdsflader og understøttende funktioner ind i tværgående projekter og processer.

I teamet dyrker vi derfor fællesskabet og har fokus på at sætte vores færdigheder i spil på den mest givende måde. Du kommer derved i høj grad til selv at være medvirkende til at præge både din egen stilling og teamets samlede opgavevaretagelse.

Som team er det desuden af afgørende betydning, at vi hurtigt og kompetent kan indtage og omstille os i forhold til nye opgaver, så det er vigtigt, at du har mod på, at opgaverne kan komme ad hoc, og at din hverdag er præget af perioder med travlhed og mange bolde i luften. Endelig er vi optagede af, at opgaverne skal kunne skifte hænder, så såvel opgaver og teamets medarbejdere hele tiden udvikler sig. Fleksibilitet og åbenhed er dermed en forudsætning for at trives i teamet og i HR-afdelingen.

 Hvilke opgaver skal du arbejde med?

Det er afgørende, at du har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner, samt at du evner at have gang i flere projekter og opgaver samtidig i en hverdag, der er spændende og ikke altid forudsigelig.

Du får ansvaret for din egen portefølje af opgaver, herunder:

  • Understøtte de årlige lønforhandlinger
  • Understøtte datakvaliteten og sikre optimal drift på vores personalesystem og rekrutteringssystem
  • Varetage 1.-level support på HR’s IT Systemer i samarbejde med teamet
  • Have tæt leverandørkontakt
  • Identificere og optimere interne digitale arbejds- og forretningsprocesser
  • Facilitere og implementere nye arbejdsprocesser for vores brugere af HR IT-systemerne
  • Udforme relevante vejledninger og undervisningsmateriale
  • Deltage i udviklingsprojekter i samarbejde med IT-afdelingen med fokus på HR
  • Indgå som sparringspartner på det HR Digitale område

 Vores ønsker og forventninger til dig

Der kan være mange veje til stillingen, men vi forventer, at du har en akademisk baggrund, eventuelt suppleret med relevant erfaring og/eller efteruddannelse.

Derudover vil det være en fordel, hvis du:

  • har kendskab til at arbejde med HR og HR-processer
  • har lyst til at arbejde med digitalisering af processer og eventuel erfaring i at arbejde med HR IT-systemer
  • har en selvstændig og initiativrig tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at prioritere, koordinere og planlægge
  • er nysgerrig, og kan samarbejde på tværs af organisatoriske grænser i en stor, kompleks offentlig organisation
  • har arbejdet med brugerbehov/inddragelse
  • har en imødekommende og positiv tilgang til det at yde administrativ service, og søger løsninger fremfor ja/nej-svar
  • er god til at skabe relationer og har lyst til at samarbejde med mange forskellige fagfagligheder
  • er åben og har lyst til at bidrage til vores stærke kollegiale fællesskab, fagligt såvel som socialt.

 Du vil få selvstændigt ansvar for dine opgaver, og du vil have flere sideløbende opgaver med forskellige frister, så du skal kunne planlægge og strukturerer din arbejdsdag og opgaver.

Du behøver ikke have erfaring med alle de nævnte opgaver, men vi leder efter en barselsvikar, hvis kompetencer, interesser og erfaring matcher flere af dem. Vi løser ofte opgaver, der involverer mange parter på universitetet, så gode samarbejdsevner og organisationsforståelse er en forudsætning for at lykkedes.

Har du spørgsmål?:

Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Chef for HR Digitalisering Emil Kvist Enggaard 9940 9568/mail: eken@adm.aau.dk eller digitaliseringskonsulent Sandra Lervang på 9940 8293/mail: smad@adm.aau.dk.

Ansøgningsfristen er den 18. juni 2023, og vi forventer at holde første samtale den 21. juni 2023 og en eventuel anden samtale d. 26. juni 2023. Imellem de to samtaler er det muligt, at vi enten vil benytte os af en personlighedstest eller en forberedende opgave.


Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning i h. t. overenskomst for akademikere i Staten med indplacering som AC-fuldmægtig. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. 

Stillingen er på 37 timer ugentligt og til besættelse fra 1. august 2023 eller snarest herefter.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Universitet, FRB7K, Fredrik Bajers Vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.stillinger.aau.dk/teknisk-administrative-stillinger/vis-stilling?vacancyId=1210899

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843691

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet